11 augusti 2024

Shopping och middag med grannarna

Idag hade vi mycket på listan över saker att göra. Vi började nere på biblioteket med återlämning av böcker. Det börjar bli hög tid och jag inser att jag inte hinner läsa ut alla som jag lånat.


Nästa stopp blev Allum. Vi behövde fixa lite inför Thomas present plus Michi behövde nya jeans och träningsskor. Jag var inne på Akademibokhandeln. Den 1 september startar deras Låna och läs och jag passade på att fota av lite böcker som jag kan lägga ut på instagram. Jag frågade om jag kunde gå med lite tidigare då jag bloggar om böcker. När jag sade vad min bokinstagram heter så sade tjejej i kassan: "Åh, är det du!" Det var ju lite kul!! Det blev även stopp på Biltema där vi köpte en spikmatta. Åsa, som vi hälsade på häromdagen, rekommenderade det då det hjälpte mot hennes ryggonda.

Vi hade en träff i Kungälv innan vi vände åter till Lerum. Sedan hade vi en timme på oss att fixa middagen innan våra grannar, Åsa och Jocke, skulle komma. Jag glömde helt att ta något foto under kvällen tyvärr. Det är alltid roligt att träffa dem någon gång när vi är hemma, vi har ju samma nerfart till våra hus och ses ofta. Nu har det blivit riktiga träffar två gånger denna sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar