09 augusti 2024

Pappa på fika och middag hos Lindbergs

Idag fick jag två bokpaket från ett förlag. Jag ber aldrig om böcker, men det är klart att när de frågar mig så blir man ju lite smickrad. Två bra författare också, så det var roligt.


Det var lite drama på vår väg idag då en buss, en långtradare och en taxi försökte göra vägen trefilig och den är väldigt smal. Det var mycket tutande och arga röster.


Regnet vräkte ner. Jag skulle ha gått till gymmet, men stannade hemma. Det var som en syndaflod.


Pappa tog bilen och kom ner med fikabröd så vi fick en dryg timme tillsammans.


På kvällen åkte vi till Magnus och Åsa Lindberg som har köpt en gård i närheten av Vårgårda. Det är en semesterbostad som verkligen ligger ute på landet.


Båda är jägare och här var två av deras nedlagda byten.


Vi skulle för en gångs skull sova över och fick en egen liten friggebod på tomten.


Flera byggnader fanns på tomten. 



Vi fick kött av dovhjort och rådjur till middag tillsammans med kantarellsås och lite annat gott.



Efter middagen fick vi oss en guidad rundtur. Stället där de styckar sina djur drog onekligen tankarna åt någon mordhistoria. Läser jag för mycket deckare?



Magnus tog med mig på deras fyrhjuling för lite älgspaning...


...och på vägen hem fick jag köra själv. Så kul! Vi såg två rådjur och en hare, men ingen älg.


Det blev en supertrevlig kväll med annorlunda upplevelser. Det är alltid roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar