17 juni 2024

Råbiffskväll med pappa

Startade morgonen med att åka med pappa för att handla. Det blev besök på både Kvantum och Systemet så nu är vi laddade inför midsommar. Michi skall fixa gravlaxen i kväll så att den är redo till fredag.


Själv tog jag mig en promenad ner till gymmet. Det är alltid lite jobbigt innan jag kommer iväg, men när jag går hem känns det väldigt bra. Det har vuxit upp så mycket sly runt träden i vår allé så det är nästan svårt att se om det kommer några bilar när vi kör upp. Michi har ringt kommunen och bett dem komma och klippa.


Idag var det finare väder och fullt med gäss och deras ungar vid badet.


På kvällen var det dags för råbiffskväll hos pappa. Det är verkligen en tradition att vi gör det en kväll på sommaren och en på vintern.


Det blev alkoholfri öl för att kompensera den lilla snapsen som hör till :)


Som alltid en trevlig kväll med prat om allt, högt och lågt. Det blir alltid lite bokprat, pappa var ju den som en gång fick mig intresserad av litteratur och vi gillar båda deckare även om pappa också läser mycket historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar