07 maj 2024

Tillbaka till Lerum

Både Kerstin och Bertil läser en hel del och jag fick en del roliga tips på böcker. Bertil pratar verkligen urstockholmska och även mamma kunde skoja och säga klyket (språket) ibland, så den här boken lät kul. Det är inte många kvar som pratar så längre.


Efter frukosten, framåt 11, stack vi iväg ut på utflykt. Mitt tåg skulle gå vid tre från Katrineholm, vilket är ca sex mil från Nyköping. Det fanns mycket att se på vägen. Vi stannade till på Barbros Café där vi tog en fika. De hade rabarberpaj. Jag äter inte så mycket kakor, men just det tycker jag är väldigt gott.


Pajen serverades med vaniljsås som man fick i en liten kopp vid sidan av. Gulligt!


Här är mammas bror Bertil med min moster Kerstin.


Fick också ett foto med mig och Bertil vid tågstationen i Katrineholm.


MTRX var betydligt bättre än SJ. Från Katrineholm tog det bara två timmar till Alingsås. Det serverades dessutom räkmacka, dricka, kaffe och muffins plus godisbitar.


Var hemma vid halvsextiden och var duktig och hoppade i mina träningskläder direkt för en löprunda. Gäller att försöka hålla tre gånger i veckan. Det kändes riktigt bra, särskilt med tanke på det fina vädret.


Nu blir det ett par dagar hemma innan jag åker till Maidenhead igen. Hinner precis säga hejdå till pappa och Helene på fredag morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar