21 maj 2024

Ledtråd nummer två levereras

När jag vaknade i morse så hade det kommit ett sms från Kris som städar på Langkawi. Ett av gipstaken över Fredriks rum hade totalt lossnat. Kontaktade Alan direkt som lovade åka dit inom en timme. Nu är läget under kontroll och han skall fixa det innan helgen.


Efter gårdagens ledtråd så blev det till att packa idag. Michi fick en sida i väskan och jag en. Med ett väder som kan pendla mellan 10-24 grader så var det inte helt lätt att begränsa sig...


Anna och Erik skulle komma över på kvällen. Jag hade hittat ett recept i Allt om mat hemma med en afrikansk kycklingrätt som jag provade idag. 


Under middagen presenterades denna ledtråd och jag kan ju inte säga att den gjorde mig klokare. Erik kom dessutom med tjeckiska öl - skulle det betyda något? Varför hade han med öl? Det måste ju också vara någon form av ledtråd. Tjeckien? Prag? Tydligen måste jag gå upp klockan fem i morgon bitti.


Vår gaspanna verkar ha problem. Helt plötsligt blir inte vattnet varmt och den låter väldigt konstigt. Erik försökte fixa och trixa lite, men vi fick ingen ordning på det. Nu åker vi ju så tidigt imorgon så just nu är det ju ingen fara.


Vad spännande att vi ska åka och att födelsedagen snart är här. Anna och Erik är bjudna till Charlottes bröllop i St Tropez, men det ska vara ett lunchbröllop och de kommer ansluta till oss senare. Innebär det att vi ska till Frankrike? Eller är allt bara lur? Så många tankar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar