22 juli 2024

Regn, pappa och fotboll

Det är verkligen varannandagsväder. Idag vaknade vi till en svart himmel.


Det kom några regnstänk men blev sedan uppehåll så jag dukade upp för frukosten ute.


Vi hann sitta där i fem minuter innan det var dags för mer regn och vi fick snabbt ta in allt.


Pappa satte sig med sitt korsord och jag och Michi åkte in för att handla och gå till gymmet. Regnet vräkte ner.


Vid halvfem var det dags att säga hejdå till pappa. Han och Michi skulle in till stan och träffa Tobbe för att gå och se GAIS mot AIK på Ullevi.


Jag fick en eftermiddag/kväll för mig själv och kröp upp i soffan med en bok medan regnet smattrade utanför.


Killarna fick en rolig kväll där GAIS vann med 2-0.


Michi var hemma när klockan närmade sig tio. Då stod jag och stekte upp hälften av de kantareller vi köpt tidigare idag. Gott att ha i frysen när hösten kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar