26 juli 2024

En tur till Göteborg och Madeleine till Rörtången

Idag var vädret lite sämre vilket passade oss perfekt. Michi skulle träffa en gammal klasskamrat, Johan Olsson, och jag åkte in till Kungälv. Jag tog ett varv i Kongahälla Center och sedan vidare till fiskaffären för att handla inför ikväll när Madeleine är här.


Efter det att jag lämnat av maten hemma åkte jag inte till Göteborg för att gå lite på stan. Det har jag inte gjort på hela sommaren. Det blev besök på Zara, Mango och Lakritsroten. Kom hem med lite lakrits till Michi som bara älskar det.


Det var roligt att gå lite på stan och det var rätt mycket folk eftersom vädret inte var så bra.


Jag avslutade på Espresso House med kaffe och en bok den sista timmen innan tåget skulle komma in från Stockholm. Det var demonstration för Palestina och ropen skallade i hela Centralstationen.


Så mysigt när Madeleine kom. Som vi alltid säger - om man hämtar varandra så får vi ännu mer tid att prata. När vi kom fram till Rörtången väntade Michi och det blev skaldjur till middag.




Det blev en sen kväll för det är alltid så mycket att prata om den första dagen vi ses. Såååå mysigt! Nu har vi en hel helg framför oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar