12 juni 2024

Träff med Helene, Nicole och pappa

Det blev en förmiddag vid datorn innan jag vid lunchtid promenerade ner till gymmet. Det är rätt skönt att få en promenad innan man skall attackera maskinerna. Idag var det ben och rygg på programmet. Det är så fint när man promenerar genom Aspenäs. Flera söta broar går över ån som rinner genom Lerum.


På vägen hem gick jag först förbi Helene och Nicole för att säga hej. Nicole åker och jobbar i Norge sex veckor och sticker på fredag. Det blev också en fika hemma hos pappa.


Det röda huset på Rörtången är nu utlagt till försäljning via Bjurfors. Vi hoppas på stort intresse! Det skulle vara skönt att minska ner lite. Det är lite väl mycket att ta hand om överallt.


Michi var ute och hade jobbmöte ikväll så jag hann påbörja en stickning och läsa lite. Jag får snart ha en stickdag med Åsa som är fenomenal på allt vad stickning heter. Hur man gör har totalt ändrats sedan jag höll på. Nu stickar man alla tröjor uppifrån och ner i stället för tvärt om. Mystiska vändningar skall göras för att öka och minska och trots att jag läst, plus kollat Youtube, känner jag mig lätt förvirrad. Hjäääääälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar