05 juni 2024

Till Tapasbaren i Majorna

Anna var gullig och körde ner mig till biblioteket idag. Jag hade beställt massor med böcker där som bara var att hämta. Nu är jag redo för sommaren. Utan bil är det långt att gå om man skall bära flera tunga böcker. Nu kan jag åka dit om en månad.


Det var dags att ta tag i att städa hela huset. Det tar alltid ett par dagar så idag blev det dammat överallt. På kvällen stack jag till gymmet med Michi. Vi fixade ett kort med tio gånger till honom också så nu kan vi träna även här.


Efteråt gjorde vi ett stopp hos pappa för att säga hej.


På kvällen bjöd Michi ut sina flickor och hade bokat in oss på Tapasbaren i Majorna.


De har ofta sju-åtta olika rätter att välja mellan som varieras över tiden. Vi provade några fantastiskt goda svampkroketter förutom mycket annat gott.


Även jag och Anna fick vara med på ett kort när vi satt i deras uteservering. Vi fick senare flytta in.


Mysig med en kväll ute i Göteborg. Vi går ju ut mycket mindre här än vad vi gör i alla andra länder. Just Tapasbaren är ett ställe som Michi älskar och jag förstår honom precis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar