16 november 2011

Halsbandsförsäljning på Manzas julmarknad

Den 16 november var det dags för årets första julmarknad för mig. Nu när Karin har flyttat till Hongkong så var Jeanette stand-in och hjälpte mig med försäljningen . Det är så otroligt mycket roligare att vara två och sälja halsbanden. Är det inga kunder så har man någon att prata med, och är det mycket kunder kan man hjälpas åt, springa iväg och hämta kaffe m.m. Jeanette är dessutom en grym försäljare så det gör ju det hela ännu roligare.





I dagarna tre hade jag suttit inne och gjort halsband. Äntligen har jag kommit mig för att använda alla fina glaspärlor jag köpte när jag var i Tjeckien och hälsade på Marika för ett par år sedan. De silverfärgade skruvarna köpte jag i Shanghai när vi var där på världsutställningen. Det gäller att handla på sig på de olika resorna för det blir inte av att jag gör riktiga inköpsresor. Så mycket halsband gör jag inte. Här kommer i alla fall lite bilder på nyheter. Har nu gjort lite fler korta halsband. 




Ovan är det koraller och vita sötvattenspärlor och  nedan grönt och rökfärgat glas från Tjeckien tillsammans med vita sötvattenspärlor.






Halsbandet ovan är gjort med 1 cm stora vita sötvattenspärlor och nedan ett treradigt halsband med koraller och vita sötvattenspärlor.




Ett halsband med färgglada lerkulor av fimolera.






Halsbandet ovan är med 1,5 cm stora, svarta sötvattenspärlor och nedan är det blått och rökfärgat tjeckiskt glas samt vita sötvattenspärlor i ett treradigt halsband.




De nya halsbanden gick det snabbt åt flera stycken av på marknaden så nu blir det till att producera mer till julmarknaden på skolan den 7 december. Kul när det går åt!
Lite tomt här hemma nu. Igår åkte Fredrik till Singapore för att vara med på Thimun. Det är Model United Nations med väer 1.000 deltagare från 150 länder. Vilken häftig grej att vara med om!

1 kommentar: