16 november 2011

Röstinspelning och vinprovning

Häromdagen fick jag ett mail med en förfrågan om att spela in rösten för en instruktionsfilm för danska Danfoss, för deras säljare. Efter att jag varit på kontoret och jobbat så blev jag upphämtad av en indisk kvinna vid namn Manju som äger ett produktionsbolag tillsammans med sin man. Vi åkte till en inspelningsstudio i Kepong och jag fick läsa in 71 textstycken. Det var en annorlunda och väldigt rolig upplevelse!

Killen, Sundrra, som jobbade i studion visade sig vara musikproducent och tittade på Anna på Youtube när hon sjöng och blev eld och lågor. Han frågade om han fick ringa om han skulle spela in en låt på engelska, nu gör han mest indisk hiphop. Han hade skrivit drygt 100 låtar och gjort flera album med olika artister. Det blir väl troligen ingenting, men roligt ändå.



På kvällen var det dags för Sweas vin- och ostprovning i Bangsar Shopping Centre. Det har varit mycket strul för att få till det. Har varit tre gånger där och pratat med dem, ringt ett otal antal gånger och skickat mail. I morse kom dråpslaget när de ringde och sade att eventet var inställt. Mitt värsta temperament kom fram, blev jättearg och sade att jag skulle vara där om en timme för att tala med högsta chefen. Det brukar hjälpa här och mycket riktigt, efter 45 minuiter ringde de och sade att det inte gällde vårt, utan ett annat. Vårt var givetvis på gång som det var sagt...




Vi fick hjälp av fransmannen som är ansvarig för ost och vinavdelningen och det var extra roligt att lyssna på hans accent när han ledde oss igenom smaksensationerna.




De hade till och med gjort underlägg med namnet på vinet och osten för var och en av de fyra provningarn.




Michi och jag hade inte hunnit äta middag innan så det blev ett litet stopp på La Bodega efteråt istället. En mycket trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Hej hej,

    Ett longshot...

    Trevlig blogg för det första...
    Jag ska flytta till Malaysia. Och har en del frågar...Skulle vara mkt tacksam för lite hjälp/svar:-)
    min mejl är johnhedstrom1@gmail.com
    mvh John
    Ha en fin dag

    SvaraRadera