16 maj 2010

Anna och jag går på spa

I lördags, den 15 maj, gick jag och Anna iväg på massage för att fira att hon klarat av sitt körkort. Vi bokade in oss på Embun Day Spa som ligger i block E, våning 6, på Mont Kiara Plaza och jag kunde passa på att använda presentkortet jag fick av alla lärarna när jag slutade i Svenska skolan. Härlig present!
Det här stället är så mysigt och man känner sig totalt avslappnad bara man kliver innanför dörren. Inredningen är jättemysig - bilden blev lite väl ljus på grund av blixten.
Först fick vi sätta oss och doppa fötterna i ett fat med varmt vatten och frangipaniblommor. Dessutom blev vi serverade te och fick varma frottéservetter.
Därefter bar det av in på rummet. Man kan dels ha eget rum, dels ett rum för två och det var det vi hade idag. Inte för att man ligger och pratar direkt, men det är ändå roligt att dela upplevelsen.

Man ser väldigt snygg ut när man bytt om. Anna skulle ha kampung-massage, dvs traditionell malaysisk massage med lite mer tryck på musklerna. Inte bara skönt alltså. Hon har tränat så mycket det sista och hade en del träningsvärk så det kändes säkert en del.

Jag hade bokat ansiktsbehandling till mig och fick en annan liten chic utstyrsel. Slapp den fräcka mössan... Efter ett tag hörde jag tunga snusningar från Annas håll och lillfia hade somnat. Så skönt att få slappna av så. Det är så mycket med skolan, snart exams, tunga väskor, träningar och många tankar inför skolavslutningen med många som slutar och lämnar Malaysia. Kan vara skönt att bara få vara ibland, speciellt att få göra sådana här myssaker tillsammans. Något vi gör alldeles för sällan egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar