08 mars 2012

Fest på Masba och Bruno Beijier är tillbaks

Förstår inte att en hel vecka gått utan att jag gjort ett enda blogginlägg. Ibland faller andan inte riktigt på. Förra söndagen hade vi besök av familjen Wiberg, en familj som kommit tillbaka till KL och som bodde här när vi flyttade hit 2004. Så roligt att träffa dem på lite tu man hand igen.

Sedan har veckan bara rullat på och både jag och Michi har äntligen kommit igång med träningen igen efter förkylningar, influensa och annat elände. Nu är det redan fredag den 24 februari och Masba, tillsammans med Exportrådet och det svenska konsulatet hade bjudit in till en pubkväll i deras lokaler i G Tower. Efter diverse felkörningar kom vi i alla fall fram. Massor av våra goda vänner var på plats.

Extra roligt var att träffa Bruno Beijer som var den svenske ambassadören här i KL när vi flyttade hit. Han är så trevlig och var verkligen en god representant för Sverige. Nu är han pensionär, men har tagit på sig rollen att hjälpa till att öppna upp den svenska ambassaden här igen.


Ovan är Jeanette, Gunilla och Lars och nedan två glada tjejer, Eva och Nasha.




Vi trodde att vi skulle på 50-årskalas efteråt ända tills jag pratade med Jeanette om det och insåg att det inte var förrän 24 mars :) Vi fick oss alla ett gott skratt. Jag hade innan reflekterat över att ingen pratat om festen och undrar över vilka som var bjudna. Det var rätt skönt att komma hem lite tidigare och Michi och jag satte oss på balkongen och njöt en stund i stället. Så kan det gå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar