10 maj 2010

Nya glasögon, 8 maj

Idag åkte vi till Tropicana City Mall för att köpa nya glasögon. Både Michi och jag köpte tidigare våra glasögon hos Better Vision som då låg i Desa Sri Hartamas alldeles nära där vi bor. För ett par år sedan flyttade företaget därifrån till Tropicana City Mall. Vi har inte kommit iväg för några tester, men nu kändes det som om både två behövde kolla synen och då kändes det bra att åka tillbaka till vår gamla optiker.


Michi ser ju dåligt på långt håll och behövde nya glasögon och jag hade fått något sämre syn plus astigmatism på vänster öga. Kan man få det helt plötsligt??? I alla fall skall jag nu byta glas i mina gamla läsglasögon plus köpa ett par nya som jag kan ha i väskan. Michi köpte nya glasögon, 2 par, ett par i bilen och ett par på kontoret plus bytte glas i sina solglasögon. Tre nya par plus byte av glas i två. Låter som en dyr historia? Totalt 1.488 RM, dvs ca 3.000 kronor. Helt otroligt!!! Vågar inte ens tänka på vad det skulle kostat i Sverige.

Vi har haft många vänner och släktingar som passat på att köpa glasögon här i Malaysia och då nästan sparat in flygbiljetten hit. Det tar bara 3-5 dagar att få dem efter beställning så det kan vara värt att köpa det när man är här på besök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar