30 mars 2012

Mys med Anna, 30 mars

Idag har Anna och jag haft en mysdag, utan grabbar som vi är nu. Jag var och tränade step-up på morgonen och när jag kom hem hade Anna just vaknat. När hon var på benen stack vi iväg till 1 Utama för att fixa ett par saker. Vi hann också med en god sushi-lunch. Vi har inte tröttnat ännu :)



På vägen hem stannade vi till vid Plaza Damas och hämtade den ena av Annas klänningar som nu var upplagd och klar. Den svarta får vi komma tillbaka och hämta senare. Anna skulle sedan till sin kompis Laila en sväng. Hon fyller 18 och har sitt party imorgon, men då sitter vi på planet till Beijing. 

Det var bra att Anna försvann några timmar då jag behövde jobba lite. En dansk tjej som bodde här tidigare flyttade hem till Danmark och jobbar nu på ett företag som säljer upplevelsepaket. Istället för att ge bort en sak, ger man bort ett hotellpaket t.ex. De skall snart lanseras i Sverige och behövde hjälp med översättningar från danska till svenska. För mig som gillar språk är det ju helt optimalt att få jobba med något som detta och dessutom få betalt. Översättare kan man alltså kalla sig nu :) Nu skulle nio olika hotellpaket översättas och det var ett jobb på årskilliga timmar.

När Anna kom hem lagade hon god pasta och sedan kom det fram lite dessertostar och ett glas vin, allt serverat till American Idol. En riktig tjejmysdag!!! Imorgon bär det av på tjejresa till Beijing också. Kan man ha det bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar