10 februari 2011

Anna fyller 18!

Denna morgon, den 9 februari, fyllde vår lilla skruttis 18 år. Inte klokt hur snabbt dessa år har gått och nu är hon officiellt vuxen. Måste säga att jag inte känner mig ett dugg orolig för att hon skall klara sig bra i livet. Klockan kvart i sju stormade familjen in i hennes rum, vackert sjungande med nyvaknade röster.

På dagen åkte jag ner till Chinatown för att lämna tavlor för inramning samt för att betala en parkeringsbot jag fått när jag var ute vid LCCT i januari. Det var jättemycket folk inne på polisstationen och när jag varit där ett par gånger tidigare har det kanske varit en eller två i kö. Nu var det 60 nummer före mig och det tog en timme att få betala. Förstod varför när det var min tur. Nu var det nämligen några dagar där man automatiskt fick 50% rabatt på sina böter. Har läst om detta i tidningar varje år, men aldrig varit med om det. En intressant erfarenhet. Fick idag också telefonsamtal från Danny som har hand om vår Jeep och han berättade att han har en köpare på gång. Jippie!!

När Anna sedan kom hem efter skolan, där hon blivit gratulerad av massor av kompisar, så gick vi hem till vår granne Alina, för att gratulera till hennes lille son Max, som nu är tre veckor.

Han låg och sov när vi kom, men hann vakna till liv innan det var dags att gå hem. Anna och jag hade varit på Zara och köpt babykläder. Det var ju ett litet tag sedan man fick köpa sådana där pyttesmå kläder och allt är ju så sött, så man skulle kunna köpa ihjäl sig.

Anna har blivit tillfrågad om hon vill vara barnvakt så småningom och det vill hon gärna. Idag fick hon hålla lille Max och han somnade nästan i knät på henne.

Senare på kvällen bar det av till Pressroom för lite födelsedagsmiddag och farmor Bärbel följde med. Fredrik använda sin kostym för första gången. Annas kompis Laila var också med.

Fredrik upptäckte att de hade grillade tigerräkor som förrätt och det provade vi. Väldigt gott. Kul att testa något nytt varje gång.

Personalen fick hjälpa till att ta kort på oss så vi kom med allihop.


Anna hade fått välja vilket ställe hon ville gå till och vi var glada över hennes val :)

När huvudrätten var uppäten kom hela personalen med en chokladkaka och sjöng för Anna. Jag hade väl råkat nämna att hon fyllde år när jag bokade bord.

Så här fin kaka fick hon.

Så bar det av hemåt vid tiotiden igen. Skol- och jobbadag i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar