20 januari 2011

Lunch med pappa och middag med vänner

Samma dag som diplomen utdelades p[ skolan, den 19 januari, kom pappa och hämtade mig och vi åkte ner till centrum och åt kinesmat. Nu pratar vi inte asiatisk kinesmat utan den svenska varianten. Många säger att det inte är riktig eller god kinesmat, men jag tycker ändå att det är en annan sak. Detta är vår barndoms kinesmat när man inte kände till något annat och jag tycker ändå den är god.

På kvällen var jag sedan hembjuden till vår kompis Eva tillsammans med Lotta. Så mysigt att ha en tjejkväll och bara sitta och prata och uppdatera sig med allt som hänt senaste halvåret.

Eva bjöd på gravlax och dillstuvad potatis. Riktigt svenskt och fantastiskt gott! Evas dotter Erika, en av Annas absolut bästa kompisar, är nu i Houston, Texas på ett utbytesår och går på high school där. Roligt att hon och Anna får så lika erfarenheter.

Njöt av att se dessa de finaste blommor som alltid representerar den svenska våren. Krispiga tulpaner är bland det bästa att köpa hem!

På kvällen tog sedan Lotta och jag en promenad hem igen på de isiga gatorna. Man får kliva försiktigt, även om det är sandat. Backarna är branta och mörkret kompakt. Somnade gott strax efter elva. Fortfarande lite fel i tiden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar