20 januari 2011

Kräftor hos Helene, 18 januari

Idag åkte jag iväg till Allum och kollade in den svenska nyårsrean. Roligt att gå och kika lite i affärerna här hemma. Var på Telenor också och fick fixat ett nytt simkort till datorpucken vi har så nu behöver jag inte använda pappas dator längre utan kan surfa hemifrån. Härligt!

Var nere i fiskaffären och köpte havskräftor. Knappt 200 kronor kilot för dagsfångade och nykokta kräftor var faktiskt bättre än förväntat. Lite aioli blev det också plus en flaska vin från systemet. Klockan halvsju traskade jag iväg hem till Helene som mötte mig halvvägs.

Kräftorna var precis lika goda som de ser ut!

Vid halvelva var jag helt färdig igen på grund av tidsskillnaden och gav mig ut i kylan igen för en stilla promenad hem i natten.

1 kommentar:

  1. Måste du visa dom på bild!!! Ser såååå ljuvliga ut! Åk en sväng till Nääs Bomullsfabrik och kolla in affären vet ja!! Kram Nilla

    SvaraRadera