16 december 2010

Ny soffa i tid till jul

I fredags var vi lovade att vår nya soffa vi beställt på Cellini skulle komma. Den blå vi köpte begagnad när vi flyttade hit hade vi redan gjort oss av med och antalet sittplatser har varit minimalt några dagar. Nu börjar alla gäster komma hit och vi väntar verkligen på soffan. Redan i tisdags ringde jag till Cellini för att få bekräftat att den verkligen skulle levereras som utlovat. Inte alltid säkert här!! Fick i alla fall en bekräftelse och löfte om att på torsdag skulle jag få ett samtal för att boka tiden för leverans på fredagen.

Torsdag klockan tre hade ingen ringt och jag var ändå ute på Ikea. Cellini ligger i the Curve mittemot så jag traskade upp i butiken. Personalen där ringde för att kolla leveransen och fick då till svar att soffan kanske skulle komma nästa vecka. Hjälp! Fick säga till på skarpen och då lovade de i alla fall att någon skulle ringa till mig samma eftermiddag och bestämma tid för imorgon. Nu var det bara att hålla tummarna.

Så på fredag klockan halvelva ringde vakterna upp och berättade att en soffleverans var på väg och nu står den på plats. Skönt! Nu kan släkt och vänner välla in :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar