16 december 2010

Billigt med hemarbete i Malaysia

Vi behövde slipa ner och lacka om fyra trägolv i lägenheten och fick namn på en golvkille av Ms Wong som jobbar med management på Almaspuri och har mycket olika kontakter. Jag träffade en lite äldre man som gick runt och tittade på de rätt slitna trägolven och hummade för sig själv. Jobbet bestod av att slipa ner golven, byta ut teakstavar som inte var bra, grundlacka ett par gånger och sedan lacka med matt lack överst. Han lovade att återkomma med pris nästa dag.

När jag så satt och väntade på Fredrik som klippte sig ringde min mobil och det var dags för att få priset. Enorm spänning! Vet inte hur mycket det skulle gått på i Sverige. 15-20.000? Så nämnde han summan och tillade snabbt att självklart ingick byte av stavar i det priset, ifall jag hade tyckt det lät dyrt. Priset han nämnde var 800 RM, dvs ca 1.800 kronor totalt. Jag fick bita mig hårt för att inte börja fnissa av ren chock. Så här snygga blev golven i alla fall. Då ingick även flytt av alla möbler fram och tillbaka. Länge leve Malaysia!

1 kommentar:

  1. Jättesnyggt! Ja, det är ju lite skillnad på hur pengarna rullar iväg i Sverige:-)
    Hoppas att allt är bra och ha en riktigt God Jul! Kramar!

    SvaraRadera