09 september 2010

På bio med Anna

Söndag morgon. Lite seg efter en sen kväll igår. Så kom Anna på den briljanta idén att vi skulle gå på bio. Precis rätt sak att göra en sådan här dag. Ännu bättre blir det ju av att jag nu har privatchaufför eftersom Anna helst inte släpper greppet om bilnycklarna. Fredrik var överhopad med läxor och eftersom hela lördagen hade gått i kompisarnas tecken valde han att stanna hemma och plugga. Anna och jag stack iväg till 1 Utama.

Filmen vi såg var en ny film med Drew Barrymore och Justin Long och den hette Going the Distance. Filmen handlade om ett par som träffades i New York och som sedan hamnade på var sin sida av USA och hade en relation på distans. Visst blev det många skratt, men det var inte direkt någon film jag skulle rekommendera. Egentligen rätt kass. Mysigt i alla fall att åka iväg och luncha med Anna och se en film!

Hemma igen visade Fredrik allt han hade hunnit prestera och jag kan bara säga att jag är väldigt glad att jag inte går i skolan längre. När han var klar stack vi iväg igen alla tre och åkte till The Meat Experts i Sri Hartamas Shopping Centre för att äta lite middag. Anna hade inte varit där tidigare så det var ju roligt att visa upp något nytt.

Hamnade sedan framför datorn en lång stund. Budgeten för Sweas världsmöte skall presenteras imorgon på vårt interna möte och på onsdag för kongresskommittén. Det tillbaka till en värld av fasta och rörliga kostnader, valutarisker och annat smått och gott. Tillbaka i hetluften igen. Roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar