09 september 2010

Bokklubbskväll hemma hos Jessika

Tisdag kväll, 7 september, var det dags för höstens första bokklubb. Vi var hemma hos Jessika som just flyttat till hus i Damansara Heights. Med tanke på hur nära det var åkte jag hemifrån en kvart innan. Så fort jag kom ut på vägen så var det enorma köer upp mot Mont Kiara Plaza. Okej, tänkte jag, alla skall väl i väg och äta eftersom solen precis gått ner. Från oss till Mont Kiara Plaza tog det 25 minuter att åka, en sträcka som tar ungefär fem minuter att gå!

Väl framme vid Plaza fick jag höra att en lastbil vält i viadukten ner mot Sri Hartamas så man kunde inte fortsätta den vägen, utan istället fick man göra en u-sväng. Efter 40 minuters bilkörning var jag utanför vårt hus igen... Genom Sri Hartamas gick det ändå ok och jag var hos Jessika en timme försenad.

Där var resten av gängen självklart redan samlat. Vi har nu en minimerad grupp. Från början var vi tolv, men nu är vi nere på nio. Ny till hösten i vår grupp är Linda Björnered. Jessika bjöd på en god potatissoppa, fläskfile och en apelsinkaka. Jättegott! På kvällen gick det sedan lite lättare att ta sig hem med väskan fylld av nya böcker att läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar