17 juli 2010

Besök av Berglies och Perssons, 7 - 9 juli

Onsdagen den 5 juli fick vi besök av våra vänner från Kuala Lumpur, Gunilla och Lars med sonen Daniel. Vädret visade sig från sin goda sida och vi kunde sitta ute och äta idag igen. Hade lagat kummel med saffran och tomatsås och massor av räkor. Gott! Tog oss sedan en liten promenad runt Rörtången och visade hur vi bor.

Lika roligt som det är att få svenska vänner till Malaysia är det att få våra vänner därifrån hit. Då får ju alla en helhet av hur vi har det, i stället för att bara uppleva en sida av våra liv.

Fredagen den 9 juli var det sedan dags för nästa par att komma och hälsa på i form av Lotta och Magnus Persson som bodde i KL vårt första 1,5 år.

Idag blev det grillat lamm från Birgers chark, denna fantastiska affär i Lerum med kött som man bara kan drömma om! Sist vi såg Lotta och Magnus var när vi var hemma i julas och var och åt på en riktigt bra kinarestaurang i Göteborg.

Var helt överlycklig idag när min första bloggbok kom. Har genom en hemsida, som jag fått av Elisabeth B, och som heter blog2print, beställt en bok av allt jag skrev från jag startade i februari 2009 till siste decembersamma år. Har tänkt göra en bok för varje år.

Jag har ju som så många andra flera gånger sagt att "Åh, vad roligt det skulle vara att skriva en bok." Det är ju ett enormt projekt som de flesta aldrig startar. Istället för bok blev det en blogg, men nu när jag fick bloggboken så insåg jag, att med allt arbete som lagts ner, så har jag ju faktiskt skrivit en bok!

Den blev på nästan 300 sidor och har register så att det är lätt att söka. Fördelen med att få det som bok är att på internet ser man bara datum på de gamla inläggen och det kan vara svårt att komma ihåg när man gjorde vad. Här kan man bara sitta och bläddra och gå tillbaka hur lätt som helst. Så kul!!!

1 kommentar:

  1. Jättekul att besöka er! Tack för allt! En bok, wow, vad du kan!! Ses snart!! Kramis Nilla

    SvaraRadera