31 januari 2010

Två dagar i Stockholm

Under min vecka hemma åkte jag upp ett par dagar till Stockholm och hälsade på en av mina närmaste vänner, Madeleine. Första kvällen var vi ute och åt på en restaurang på Biblioteksgatan som heter The Zink där de serverade det godaste kött jag ätit ute. Helt fantastiskt bra ställe!!!

Åkte upp på söndagen den 10 januari. På måndagen jobbade Madeleine några timmar så då passade jag på att gå på stan och kolla in nyårsrean lite. Träffade Eva Sjönell och åt lunch hemma i deras lägenhet, kikade in på en malaysisk restaurang på söder och passerade skridskobanan i Kungsträdgården på vägen tillbaka till Madeleines jobb.

På eftermiddagen hade hon ordnat så att jag kunde ha halsbandsförsäljning på hennes kontor. Vi bjöd på vin och snacks så damerna kom i köpstämning ;o)
Hemm igen tyckte Madeleines tjejer att vi var så där lagom fräcka och snygga när vi försökte se ut som Louise med fina tofsar i håret. Visst blev vi snygga...!

Louise håller på väldigt mycket med truppgymnastik och tävlar i det en hel del. Hon hade en rätt rolig tröja som jag bara var tvungen att fota eftersom både Anna och Fredrik spelar fotboll.

Caroline fick också snällt ställa upp på ett foto innan jag reste hem igen efter två härliga dagar i Stockholm. När jag jobbade var jag där nästan en gång i månaden, så nu var det väldigt roligt att komma tillbaka. Madeleine brukar vara bra på att komma ner till Rörtången med sina tjejer varje sommar, men det är inte ofta jag har varit uppe, så det kändes väldigt bra att få så mycket tid att bara sitta och prata av sig lite :o)
När jag kom tillbaka den 12:e var det -20 grader och det var så mycket snö!! Fick nästan gräva fram bilen.

Så var det dags att säga hejdå till Sverige för denna gången. Det lär väl dröja tills vi får se en sån här vinter igen. Fyra veckor med minusgrader och snö hela tiden. Helt fantastiskt!! Alltid lite jobbigt att åka från Sverige och lämna familjen och alla vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar