23 oktober 2019

Mycket händer överallt

Idag var det dags att jobba. Efter lunchen traskade jag över till revisorerna och då passerar man genom en marknad. Jag undrar hur mycket den här tjejen fick gjort på sin arbetsdag. Detta är ingen ovanlig syn här. Folk ligger och sover helt ogenerat lite här och var.



Var hemma vid strax efter fem och fick mig en pratstund med Helene. Så mysigt att bli uppdaterad om deras middag med Anna och Erik samt festen med Rudebecks. Synd att jag missade den. Helt plötsligt hände tusen saker. Lägenheten i Spanien kan inte hyras ut för det har varit ett litet hål i taket där det eventuellt kan läcka. Det har nu gått två månader utan läckage och det känns som om det bara är att spackla igen hålet. Michi pratade med en kille som skulle hjälpa oss



För att på reda på det senaste skrev jag till Nordica och nu var hålet i vardagsrummet så här stort, utan att man hittat något. Vad håller de på med kan man undra?



Dessutom renoveras det i Almaspuri efter att killarna flyttat ut, block C Verve har inte betalt hyran, block D skall marknadsföras och stylas för försäljning, Langkawi hade en orm idag och vad gäller vårt rum i Dusseldorf så får jag inga svar från killen vi hyrt lägenheten av. Kan ju vara bra att ha adress och nyckel när vi kommer dit den fjärde november. Med tanke på den stora mässan så är det ju inte så lätt att hitta något nytt och vi har betalt mycket. Häromdagen sade jag att - vad skönt det känns, nu flyter allt på. Att man aldrig lär sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar