29 november 2018

Heldag på 1 Utama

Idag åkte jag in till 1 Utama redan vid tiotiden för att kolla på julklappar och jag lämnade inte affärerna förrän klockan var fyra. Det var många kassar med hem och flera julklappar klara. Känns väldigt skönt! Det var julpyntat för fullt och tomtar på plats. Det känns alltid lite absurt i detta tropiska klimat!




Väl hemma så blev det ett sista ryck på löpbandet innan loppet på söndag. Nu får benen vila lite. När jag var klar började Thelma och jag med julgodiset. Först blev det knäck.




Efter det gjorde vi fudge. Den skulle koka länge på 125 grader, men blev ändå lite hård. Mer som dajm. Smaken är i alla fall väldigt god.



Sist ut var glöggen. Igår hade jag lagt kanel, kardemumma och nejlikor i en deciliter vodka att dra över natten. Nu silades kryddorna bort och den smaksatta vodkan luktade verkligen jul!



Essensen värmdes sedan upp tillsammans med ett par flaskor rödvin.


Nu är glöggen redo att tas med till kontoret på måndag. Jag kommer ju direkt från flygplatsen så Thelma får packa muggar, godis och tillbehör och möta mig på kontoret.



Det var också dags att börja packa. Åker inte hemmifrån förrän strax efter tio i morgon bitti så det är rätt gott om tid, men skönt att ha det mesta klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar