02 februari 2017

Virkdag med Thelma

Thelma ville så gärna lära sig att virka så jag hade köpt lite garn och en virknål till henne när jag var nere i Chinatown. Det är lite trixigt när man aldrig gjort det så nu har jag skrivit en instruktion också som hon kan följa. Första rutan blev klar i alla fall!


Själv kämpar jag på med mitt överkast och nu har jag snart sytt ihop halva. Det har tagit flera månader att virka och sy ihop. Det var inget litet projekt att ge sig på men nu ser jag i alla fall slutet. Sedan är det en miljon trådändar att fästa men det kan jag göra några i taget på Langkawi.


Anna brukar vara den som bjuder hem Fredrik på middag, men ikväll hade Fredrik bjudit hem sin storasyter på lax, kokt potatis med romröra och avokado. Riktigt gott. Så skönt att veta att de där två har varandra i vått och torrt!




Michi och jag åt tacos på balkongen. Inte fel det heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar