21 november 2015

Heldag på Langkawi

Jag älskar mornarna på Langkawi. Michi gillar att ligga och dra sig lite längre, kolla lite nyheter och så. Själv smög jag ner till gymmet och sprang en stund. Vilken skön start på dagen och vilket gott samvete jag kunde ha resten av dagen sedan!



Frukosten smakade självklart extra gott och nu hade vi lyxat till det med ett paket arbogapastej från frysen.



Vi gjorde en liten tur in till stan idag och besökte vin- och spritvaruhuset. Laddade upp med lite rödvin inför nyår då vi blir några fler i huset.



Michi var sedan iväg med Alan, vår lokale byggledare, och köpte tegelstenar. Vi skall bygga en stödmur mot djungeln där det rasar in jord varje gång det regnar. Nu blir det en blockerande mur.



Michi kom i snickartagen och byggde en träpall. Här är arbetarna oftast väldigt oförsiktiga. halvtrasiga cementpåsar slängs på fint kakel och det är sedan nästan omöjligt att få bort pulvret. Nu blev det först täckte med plast och sedan en träpall med luft under så att påsarna inte kan bli fuktiga.



På eftermiddagen kom regnet igen. På ett sätt är det rätt så skönt för annars bränner man sig lätt. Nu har man en ursäkt att sätta sig bekvämt under tak med en god bok.




På kvällen lagade vi middag hemma och jag provade att göra thailändska crab cakes. Anna har ju fått med oss i sin app Wistla och ibland hjälper vi till och lägger ut lite event. De har inte lanserat än i Asien, men det är ju ändå lite kul. Nu fick jag en kommentar om att det såg gått ut från en annan Wistla-användare, Christine McVie. Det roliga är att hon - fortfarande - är sångerska och sjöng sedan 70-talet tills nu tillsammans med Stevie Knicks i Fleetwood Mac. Nu har hon lagt till sig som följare till mina event. Lite kul!




Det blev även en god soppa med musslor och andra skaldjur.



Roligt att laga middag hemma - det gör vi alldeles för sällan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar