12 september 2014

Från Johor till Langkawi

Som alltid är frukosten det bästa med att bo på hotell. Fick en jättegod omelett med extra chili tillagad åt mig. Alla övriga skulle iväg med buss klockan tio, tillbaka till Premium Outlet för shopping och lunch. Själv tog jag en taxi till flygplatsen. Jag hade missat på vårt schema och trodde vi skulle vara tillbaka i KL klockan tre, men det visade sig att vi skulle åka från Johor då. Mitt flyg från KLIA 2 till Langkawi var bokat 18.55 och då skulle jag missa det. Fick snabbt boka ett flyg från Johor till KLIA 2. Tur att flyg är billigt i Malaysia :)


När jag landade på KLIA 2 så hade jag nästan fem timmar innan nästa plan skulle gå. Det går ett plan till Langkawi varje trekvart så jag försökte boka om, men det kunde man bara göra 48 timmar innan. Kollade då vad en ny biljett skulle kosta - ibland är det ju 19 rm - men nu var det långhelg och dyrt så det var inte att tänka på. Strosade runt i alla affärer ett tag och hittade sedan Thai Odyssey. Det är ett jättebra massage-ställe. Nu blev det en timme fotreflexologi inbokat. Underbart! Efter lite lunch också så hade mycket av tiden gått. 


När det var ett par timmar kvar gick jag in i inrikesterminalen och satte mig med en bok och en kaffe på Starbucks. Tobbe var på väg från Shanghai och kom efter en halvtimme.



Strax därefter dök även Anna och Michi upp med tåget från KL Sentral och så var det dags att resa. Då hade vårt plan tekniskt fel, så de fick ordna fram ett nytt plan och en timme försenade bar det av mot Langkawi. 


Efter att ha hämtat ut hyrbilen åkte vi direkt till Cactus och köpte med oss mat hem. Så gott!



Det blev en så mysig kväll på terrassen, alla djungelljuden var där, levande ljus, god mat och trevligt sällskap. Vad mer kan man önska sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar