15 januari 2014

Sweakaffe, shopping och middag med Gunilla

Första Sweaträffen för i år! Vi samlades nästan 20 tjejer hemma hos Helen nere i stan och det blev som alltid hur mycket prat som helst när alla sågs efter en månads uppehåll. Vi skrattade gott när vi pratade om hur vi har det här i Swea KL jämfört med många andra föreningar. Flera pratar om hur svårt de har att få medlemmar och svårt med betalningar. Här kommer alla direkt fram och nästar kastar pengar efter mig och vi får in nya medlemmar och pengar hur lätt som helst. Måste väl vara ett tecken på att vi har en bra förening här!


Kvart över tolv mötte jag sedan Anna vid Sungai Wang. Vi gick runt och kollade lite i alla billiga affärer och hade det hur mysigt som helst. Skönt att inte behöva titta på klockan utan bara strosa runt. Vi fortsatte sedan vidare till det mer tjusiga Pavillion. Det är mycket rea nu efter nyår och inför det kinesiska nyåret så lite hittade vi. Det blev också lunch nere i food courten som är riktigt bra!


Vid sjutiden kom sedan Gunilla hem till oss på middag. Hon hade med lite fina gästhanddukar jag beställt när jag var i Bangalore. Snacka om personlig service :) Fick ju genast bjuda henne på favoritdrycken jag vet hon gillar - champagne!


Det blev en supertrevlig kväll med mycket prat, skratt och tid att komma ikapp med allt som händer. Nästa gång vi ses blir i Melbourne i mars. Det ser vi fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar