12 augusti 2013

Dags att resa hem till Malaysia igen

Så är vår sista dag här. För första gången reser vi och lämnar kvar Anna här hemma, som stannar en månad till innan skolan börjar. Hon får hit besök av gamla KL-kompisar, så det kommer att vara fullt program här hemma ett tag till.

När jag vaknade i morse hade vi besök av en rådjursfamilj i trädgården som gick och smaskade på våra vinbärsbuskar. Sällan vi ser rådjur nu när vi inte är här så ofta... 


Runt lunch kom Helene och Thomas på promenad och sade hejdå till oss. Anna körde oss till Landvetter vid halvfyratiden och vädret var mörkt och regnigt.


Det kändes konstigt att säga hejdå till Anna och att veta att hon nu stannar kvar en dryg månad till hemma. Lite lugnare att resa iväg också när jag visste att jag inte behövde stänga till hela huset.



Kvart över sex lyfte sedan planet till Amsterdam och fem i nio gick planet därifrån till KL. Flygresan gick bra och Fredrik sov som vanligt hela vägen. Jag sov rätt ok också. När vi skulle igenom passkontrollen på KLIA fick jag bara 30 dagars uppehållstillstånd. Under denna tid måste jag se till att mitt visum flyttas över från mitt gamla till migg nya pass. Med tanke på hur långsamt sådant här brukar gå i Malaysia så gäller det att sätta igång direkt!!! Mysigt i alla fall att komma tillbaka till vårt andra hem och träffa Michi och Thelma igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar