22 december 2011

Matlagningskväll den 21 december

Tisdag kväll var jag och Fredrik och tittade på Victor när han spelade hockey mot förra årets vinnare Hovås. Det var ett gäng stora killar de mötte och matchen slutade 5-4 till Hovås, men vi fick ändå se kusin Victor lägga in mål nummer fyra för Lerum. Victor spelade i tröja nummer 14.



På onsdagen, den 21 december, åkte jag och Anna till Kungälv och lämnade Fredrik hos hans kompis Olof. Efter det for vi runt och gjorde tusen ärenden. Vid halvsextiden kom sedan Helene, med Victor och Nicole, för vår årliga matlagningskväll.



Anna hade hittat ett recept på knäck med turkisk peppar som hon testade i år.




Helene och barnen ägnade kvällen åt att göra pepparkakor och jag vet ingen som kan baka så tunna som Helene!




Jag ägnade mig istället åt att göra köttbullar samt grönpepparpaté.




I år lyckades vi bränna flera plåtar med pepparkakor. Kan det ha varit att vi hade för mycket att prata om?




I år blev en lite ovanlig kväll då vi inte avslutade med middag med Janssons Frestelse. Michi var tvungen att jobba och Helene och Thomas har ägnat de senaste kvällarna åt att tapetsera sin matsal så nu stod julpynt mm och bara väntade. Vi ses ju på julafton igen och får ta Jansson då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar