24 november 2011

Wisma TNB och föredrag på STIL Trading

Imorse bar det så av iväg på äventyr för att hitta Tenaga Nasionals kontor i Kepong. Deras adress var Jalan Kepong utan något nummer och den gatan är flera kilometer. Efter att ha varit inne och frågat på en bensinstation närmade jag mig så deras enorma kontor.



Här gick allt snabbt och lätt. Med mina fint stämplade blanketter i högsta hugg kunde jag nu föra över elabonnemanget till oss. Behövde också lämna med en kopia av mitt pass, en kopia av köpebrevet för lägenheten samt senaste elräkningen. En deposit om 1,000 RM skulle också betalas samt elräkningen fram till dags dato. Fick gå till två kassor även här. En som kollade att allt var med och tog fram vad jag skulle betala och sedan till nästa kassa där själva betalningen skedde. Intressant!


På eftermiddagen hade Swea företagsbesök och denna gång hos STIL Trading Malaysia Sdn Bhd. Michi fick hålla föredrag om hur det är att vara entreprenör och starta bolag här. Tio personer hade kommit dit för att lyssna och sedan ta en öl och lite vårrullar.



De som kom var Ann-Sofie, Gunnar, Jeanette, Lena, Pia, Nasha, Lotta, Madeleine, Charlotte och jag.




Thelma och jag hade gjort färska vietnamesiska vårrullar från kursen häromdagen och de blev riktigt bra. När gruppen lämnade vid sjutiden gick Michi och jag ut på lite middag själva. Mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar