07 augusti 2011

Los Angeles 4-14 augusti, dag 4

Idag började vi med frukost utanför hotellet på ett ställe där vi äntligen hittat lite fräscha mackor. Vi åkte sedan till Best Buy på La Brea för att titta efter hörlurar som Fredrik önskat sig. Nu när dollarn är låg så blir det nästan halva priset på allting. Hittade till slut modellen han ville ha: Tritton Ax Pro. Anna passade på att köpa sig ett par fräcka hörlurar också av modellen Beats.

Vi promenerade ett par kilometer och väl tillbaka vid hotellet gick Anna upp och packade och jag gick och köpte biljetter för en tur till Disneyland imorgon. På vägen gick jag förbi The Chinese Theatre och kom äntligen ihåg att ta kort på alla hand- och fotavtryck där.

Nör packningen var klar gick vi ut för att äta lunch och provade Baja Fresh som Anna hade sett något TV-program om. Det var mexikansk mat, snabbmat men fräscht.

Så var det dags för oss att åka till UCLA och det kändes väldigt speciellt att komma till denna skola som man hört så mycket om.

Vi åkte till DeNeve Plaza där Anna skulle registrera sig och få sitt rum.

Så fort hon lämnat bagaget på rummet så var det dags att gå till The Bentley Building där alla studenterna samlades.

Nu var det dags för studenterna att lära känna varandra och dags för mig att lämna Anna i en vecka. Våra tre dagar tillsammans är slut och vi har haft fantastiskt roligt!!!

Jag promenerade genom hela campuset för att ta bussen på andra sidan. Det är inte utan att jag kände en längtan efter att vara ung och student igen. Inte för att jag skulle vilja lägga tid på allt pluggande igen, men vilket universitetsområde det här var!

Kul också att få se att dessa sorority-byggnader finns i verkligheten och inte bara på film.

Anna kände sig lite ensam när jag lämnade henne. Inte lätt att komma och inte känna någon, men nu har jag fått sms från henne att allt verkar bra både med kurskamrater och framför allt lektionerna. Hon har börjat kalla sig business nörd. Hon är för rolig. Hoppas att hon får en riktigt rolig och bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar