02 juni 2011

Michi och jag i Beijing, 26-29 maj, dag 1

Den 26 maj satte sig Michi och jag på planet till Beijing. Michi har ju varit hundra gånger i Kina, men aldrig i huvudstaden och aldrig på semester så det var mycket nytt :) Vi bodde på samma hotell som pappa och jag, Comfort inn and suites, som ligger bra till från flygplatsen och alldeles brevid Ya Chow Market. Efter ankomsten blev första stoppet marknaden och för en gångs skull var det Michi som kom hem med alla kassarna!

Efter shoppingen var det redan dags för middag och vi åkte till Grand Hyatt och deras restaurant Made In China för lite Pekinganka.

Det var precis lika gott som sist. Innan ankan provade vi också några lammfärsfyllda quesadillas som pappa och jag såg när de gjorde förra gången. De var också väldigt goda.

Personalen tog ett kort på oss när vi satt och hade det bra. Det roliga var att vi blev placerade vid exakt samma bord som när pappa och jag var här.

Efter en liten stund i baren där vi lyssnade på ett jazzband var vi ganska möra och återvände hem till vårt hotell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar