21 april 2011

Langkawi med Anna 23-26 mars, dag 4

Så var det dags för vår sista dag på Langkawi. Vi vaknade till ett strilande regn och fick sitta inomhus och äta frukost.

Idag var det Earth Day och för att fira detta skulle de ha en ceremoni och plantera träd och buskar på Frangipani och vi gäster fick gärna vara med.

Med tanke på hur många gånger vi har bott här tyckte jag det var en rolig sak att göra och var med och planterade ett litet träd alldeles nära entrén.

Vi gick sedan runt och fick plantera buskar på ett par ställen till innan det bjöds på kaffe och kaka inne i restaurangen. Kul idé!

När det började bli dags för lunch traskade Anna och jag iväg till Sun Café för att äta. Där blev vi varmt välkomnade av Shasha, en transvestit som jobbar där. Han kände igen Anna sedan tidigare och vi höll på och skojade med varandra. Det slutade med att vi blev bjudna på dessert. Alltid lika mysigt ställe att gå till med god mat och trevlig personal!

Gick sedan hem och packade det sista och jag hann med att lösa ett litet suduko.

När vi gick bad jag att få tala med managern. Hade fått höra att de norska paren i stugorna brevid betalade 560 rm och vi 700 och med tanke på hur mycket vi har bott där ville jag diskutera vårt pris. Han var totalt oförstående och blev bara sur. Marriott och Ritz Carltson kostar under 500 rm och de är femstjärniga. Det är inte Frangipani. Tyvärr tror jag inte vi kommer att boka in oss här mer, men det var inte riktigt samma sak denna gång. Nästan all personal har slutat. Det var bara tre personer vi kände igen. Det har ju just varit det som varit kul när vi kommit tidigare, med att vi har känt alla här. Lite sorgligt! Anna och jag hade i alla fall några riktigt mysiga dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar