23 januari 2011

Besök hos Gudrun och Jalrups

Lördagen den 22 januari var jag hembjuden till pappa och Gudrun i Fiskebäck. Hemma var det fortfarande bara 15 grader inomhus och nu var varmvattnet inte mer än 20 grader så jag fick börja med att få låna duschen. Det var väldigt skönt att få en riktigt varm dusch och långsamt tina upp.

Blev sedan bjuden på lunch och det blev fisk som var gratinerad i ugnen med pressad potatis. Mycket gott! Det var första gången jag såg Gudruns lägenhet och den var väldigt ljus och fräsch. Tidigare bodde hon i hus som ett av barnen nu tagit över.

Hade med mig mina halsband så att Gudrun kunde få välja ett till sig som lite försenad julklapp. Så följde sedan kaffe och kaka.

Vid fyratiden var det dags att åka tillbaka hem. På kvällen var jag sedan hembjuden till Thomas och Eva Jalrup tillsammans med Eva Sundberg. De hade lagat fantastisk mat och är väldigt bra på viner, så det blev en riktig gourmetmiddag! Kände mig helt fyrkantig när jag sedan promenerade hem igen. Thomas har nu börjat som chef för sälj och marknad på Ikano och är stationerad i Lund tre dagar i veckan. Just Ikanobanken är ansvarig för IKEA-butikerna i sydostasien, däribland den i KL, så nu får vi försöka lura ner dem snart igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar