21 april 2010

Första dagen på kontoret 19 april

Idag var jag på Soft Touchs kontor kl 11.00 för att jobba "på riktigt" för första gången. Nu när jag slutat med Svenska skolan så tyckte jag att det skulle vara roligt att jobba lite. Skall nu ta över ekonomi och bokföring från Michis revisor. Idag var det möte med mäklaren som sålt kontoret till dem och det var lite transaktioner att reda ut mot säljaren m.m. Fastighetsaffärer och ekonomi...känns vagt bekant :)

På kvällen hade Michi squashmatch med Jeffrey, en kinesmalaysisk träningskompis han har träffat här. Pappa och jag gick dit och tittade och det var hårda bataljer! En nöjd och svettig Michi kom dock hem senare och hade vunnit.

På kvällen var det sedan dags att samla alla hemma hos oss och ringa upp Bärbel, Michis mamma, som fyller år idag. Hon fick höra fantastisk skönsång som troligen framfördes i sex olika stämmor...

Thomas fick idag biljett till flyget ikväll med KLM, men de ringde så sent så han hann inte ta sig ut till flygplatsen och tur var väl det för det visade sig sedan att det inte ens gick iväg något flyg. Spännande fortsättning följer...

1 kommentar:

  1. Hej! Kul att läsa om er och att Michi nu tagit över min squashkompis Jeff.

    Ha det bra, Hälsingar
    Mattias Jämtin

    SvaraRadera