03 maj 2024

Till Madeleine och middag med Therese och Henke

Pia hade tagit lite sovmorgon så vi kom iväg hemifrån strax efter halvtio. Alltid så roligt att se hur och var vänner bor och hos Pia kände man sig verkligen hemma med en hel del asiatiska inslag. Jättefint!


Nu blev det buss in till Slussen och byte där för att ta sig till Kungsträdgården och Madeleines jobb. Fick ställa in min väska så att jag kunde ta en tur på stan.


Hade förmånen att få komma hit en tid när alla körsbärsträden i Kungsträdgården blommar. Otroligt vackert!


Kvart i tolv mötte jag Madeleine på Creme för lite lunch.


Forsatte sedan min stadsvandring och det blev lite handlat. Svårt att låta bli när man går en hel dag på stan... Var inne på Nespresso och lyckades hitta de senaste specialkapslarna. De fanns bara i stora så de får följa med till England. De hade väldigt annorlunda köbrickor.


Kära kusin Åsa kom in till stan efter jobbet och vi tog en fika vid Östermalmshallen. Så roligt att ses igen. Det var också väldigt längesedan. Det kommer att bli intensiva och roliga dagar här uppe i Stockholm. Skönt att ha tid med en liten turné.


Madeleine dök upp överallt - bättre kan det inte bli. Vi tog en liten AW vid militärmuséet i stan. Med tanke på det fina vädret så var det överfullt med folk på alla ställen.


Klockan sju hade jag sedan stämt träff med Tessan och Henke på Calle P för middag. Det blev väldigt god mat och fin utsikt hade jag också med Benjamin Ingrosso vid bordet brevid!


Henke fick fota oss tjejer. Vid halvtio - tio bar det av till tunnelbanan för färd till Ropsten där Madeleine hämtade upp mig. Tala om service!


Michi och Lalle är kvar på Langkawi och har det hur bra som helst. Skönt att vila i några dagar. Här blev det besök på Rockefellars.


Shadow är så klart glad att få lite sällskap och promenader upp på berget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar