10 juli 2018

Sjuk och utflykt till Thonellarna

Vaknade i natt och mådde så kasst. Riktig feberfrossa. Bara fortsatte sova i morse och lät Michi och familjen Pattu åka iväg själva till Tjörn. Marika och Hans hade bjudit hem alla till sig idag.


De var även i Skärhamn och tittade på en kompis hus samt åt lunch. Själv låg jag hemma och febern bara gick upp och närmade sig fyrtio grader. Väldigt länge sedan jag hade sådan feber! Misstänker att det inte blir något Danmark för mig tyvärr. Vilken timing att bli sjuk när Pattus är här, men å andra sidan så har vi ju nästan alltid besök...

På kvällen blev det middag hemma. Jag klev upp och sade hej, mem var ännu sämre nu. Michi fick klämma in sig i barnens våningssäng så att han inte skulle bli smittad.  Jag brukar tycka att vi alltid har hur mycket energi som helst och klarar allt. Det är väl bara att inse att även man själv har en gräns. Det har varit så mycket med besök, tio resor på en månad, trött och med lågt immunförsvar och alla baciller som virvlar runt i flygplan. Det var väl en kommande katastorf. Detta är kanske kroppens sätt att säga - Nu lägger du dig ner och vilar lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar