12 april 2018

Michi reser till Sverige

Fredrik och jag åkte runt och fixade saker idag. Först var vi på banken där han behövde ändra telefonnummer för sina bankkoder. Därefter blev det en tur in till Chinatown och en affär där jag kunde köpa små plastpåsar för att packa alla mina pärlor. Packar allt i 100-gramspåsar nu så skall jag se om jag kan sälja av det. 

Efter Chinatown blev det Tropicana City Mall där han skulle fixa sina solglasögen. Sakerna som vilar på näsan hade ramlat av. De satte raskt på nya och tog ingenting betalt. Ibland blir man imponerad! Vi tog sedan en japansk lunch. Det var intressant att se proportionerna mellan sojan och wasabin...




På kvällen blev det middag hemma och sedan var det dags för Michi att säga hejdå och resa hem till Sverige. Nu skall han vara bort i över två veckor. Det var längesedan han var och reste så. Kul för honom att kunna vara hemma över sin mammas födelsedag bland annat.




Nu blir det ensamtid med Fredrik några dagar innan han reser på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar