19 mars 2017

Hem mot Malaysia?

Tömde kylskåpet i morse och åkte upp till pappa och lämnade lite mat. Dumt att bara slänga allt. Så fick jag ju passa på att krama om honom en gång extra också. Trodde jag...


När jag kom hem igen och Anna och jag skulle äta frukost så plingade det till i telefonen. Det var från KLM som berättade att mitt plan var inställt..! Det stod att jag skulle vänta på vidare information, men jag ringde dem direkt och blev ombokad till ett senare plan i stället. Nu hoppas vi att jag hinner med flighten till KL också. Istället för att flyga 14.10, som i och för sig var väldigt tidigt, flyger jag nu 17.45. Planet till KL går sedan 20.45 från Amsterdam.  Anna försvann in till stan för att träffa släkten igen och jag tog mig en promenad upp till Helene och fick mig en fika. Så det blev en sista kram en gång till innan jag traskade hem vid tretiden.


Anna skjutsade mig sedan till Landvetter. När jag checkade in var allt frid och fröjd, men precis när jag skulle gå så fick tjejen i incheckningsdisken ett samtal om att planet troligen var försenat till 21.


Då skulle jag missa mitt plan i Amsterdam med råge. Det kunde ju komma tidigare, sade hon, så jag gick in i alla fall. Till slut skulle det gå 18.10 och jag gick bort till gaten. Där var det kaos med alla resenärer som skulle vidare med olika plan. Jag var faktiskt inte stressad alls för det fanns liksom inget att göra och i Amsterdam blåste det hårt. Kom till slut ombord i alla fall och planet blev bara senare och senare. Till slut landade vi i Amsterdam 20.25 och det blev snygg löpning genom Schiphol. Som tur var så var det inte en människa i passkontrollen - väldigt ovanligt! På skyltarna stod det att planet till KL var försenat en halvtimme och skulle gå 21.15. Ett stort tack för det. Nu hann jag med och med lite tur skulle mina väskor vara med också. Det ser vi imorgon. Det viktiga var ju att jag kom med!!! Vilket drama...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar